چطور تیزر تبلیغاتی افزایش فروش می آورد ؟
- تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1398
- دسته بندی : آموزش
تیزر تبلیغاتی امروزه پربیننده ترین و پربازده ترین نوع تبلیغات محصولات و خدمات هستند. ویدئوهای تبلیغاتی نقش موثری در تبدیل بینندگان به مشتریان دارند و در تولید و انتشار آنها باید موارد مهمی را رعایت کرد.
شاید تا امروز تنها جز بینندگان رسانه ها بوده اید و بارها و بارها تیزرهای تبلیغاتی محصولات و برندهای مختلف را دیده اید.
تیزر تبلیغاتی رسانه ای همسو با مخاطبان
امروزه مردم به دنبال دریافت بیشترین و مفیدترین اطلاعات در کمترین زمان هستند.
در زندگی ماشینی امروزه مردم گاهی وقت و شاید حوصله ی دیدن چند کاتالوگ برای یافتن بهترین انتخاب هم ندارند.
واقعیت این است که همه چیز به سمت جذاب تر شدن، سریع تر شدن، کم ریسک تر شدن و البته موثرتر شدن می رود. در این شرایط شیوه ی تبلیغات برند و محصول شما هم باید همسو با نیاز و علاقمندی مخاطبانتان شود. وگرنه دیری نمی گذرد که در عین داشتن محصول و یا خدمات خوب از رقیبان خود عقب می مانید.
در سالهای اخیر رسانه های دیجیتال به فضای تبلیغات اضافه شدند.
ابزارهای مختلفی هم برای تولید و انتشار تبلیغات در این رسانه ها وجود دارد. اما هیچ کدام باندازه تیزرهای تبلیغاتی تاثیرگذار نیستند.
تیزر تبلیغاتی مزیت و شیرینی برند و محصول شما را در زمان کمی به مخاطب نشان می دهد.
این ابزار می تواند شانس فروش محصولات یا خدمات شما را یک باره ۱۰ ها برابر افزایش دهد.
امروزه تیزرهای تبلیغاتی بخشی از هویت بصری کمپین های تبلیغاتی را تشکیل می دهند.
تاثیر روانی تیزر تبلیغاتی بر مخاطب
یک ویدئوی تبلیغاتی جذاب و با کیفیت می تواند تاثیر زیادی بروی مخاطبان هدفتان بگذارد.
این ویدئو هر چه حرفه ای تر تهیه شود بینندگان بیشتری را به مشتری تبدیل می کند.
این تاثیر آنقدر مثبت است که حاضرید وقت و هزینه ای که برای تولید تیزر تبلیغاتی صرف کرده اید را چندین برابر نمایید.
تاثیری که مجموعه ی تصویر، صدا، رنگ، گرافیک در رساندن پیام شما به مخاطبانتان دارد را شاید حتی بازاریابان حرفه ای هم نداشته باشند.
گاه حتی شوخی ها و لحظات احساسی یک تیزر تبلیغاتی می تواند چنان بر مخاطب موثر باشد که حس کند با نام و برند شما آشناست.
ویدئو و تیزرهای تبلیغاتی ابزاری به روز و حرفه ای برای معرفی کسب و کارها هستند.
یکی از بهترین مزایای ویدئوی تبلیغاتی نمایش زنده بخش های مختلف کسب و کار به مشتریان است. این سبک ویدئوها مستند بوده و باعث اعتماد بیشتر مخاطبان شما می شود.
تاثیر تیزرهای تبلیغاتی در بازاریابی دیجیتال
بازاریابی شبکه های اجتماعی امروز یکی از رسانه های پرطرفدار برای انتشار تبلیغات است.
شما هم اگر بخواهید می توانید از پتانسیل عالی این رسانه ها برای نمایش تیزر تبلیغاتی تان استفاده کنید.
با کمی دقت به بازخورد بیشتر ویدئو ها نسبت به پست های گرافیکی پی می برید. این بازخورد بیشتر بدین معناست که توسط افراد بیشتری دیده می شوید و بیشتر دیده شده هم نرخ تبدیل به مشتریانتان را افزایش می دهد.
انتخاب شبکه ی اجتماعی موثر با توجه به محصول و مخاطبان شما انجام می شود.
شبکه های اجتماعی که جامعه ی آماری بالا و امکان اشتراک گذاری ویدئو تبلیغاتی دارند گزینه ای مناسب برای انتشار تیزر تبلیغاتی هر کسب و کاری هستند.
کانال های تلگرام، پیج های اینستاگرام، وب سایتهایی مثل آپارات و یوتیوب بخشی از این فضاهای تبلیغ هستند.
امروزه در کانال ها و صفحه های مختلف اجتماعی شاهد انواع مختلف تبلیغات هستیم. اما در میان انواع تبلیغات، ویدئو های تبلیغاتی می توانند تاثیر بسیار عمیق تری بر مخاطبان بگذارند.
ایده پردازی ویدئوهای تبلیغاتی
تیزهای تبلیغاتی مختلفی در طول روزهای و هفته ها تولید می شود. بعضی از این ویدئو ها تاثیر کمی در معرفی و فروش سفارش دهنده دارند و بعضی آنچنان تحول ایجاد می کنند که فروش حداکثری برند را به همراه دارند.
نکته ای که در بازخورد این ویدئو ها موثر است، ایده ی تیزر و خلاقیت در ساخت و اجرای ایده است. ایده ها موجب تعامل بین برند و مخاطب می شوند که تاثیر آن در کوتاه مدت بروی بازار کسب و کار دیده می شود.
قبل از ساخت تیزر با شناخت بازار و مخاطبان باید بفکر ایده ای جذاب و خلاقانه باشید تا تاثیرگذاری حداکثری بروی برندتان داشته باشد.
انواع تیزر های تبلیغاتی
روش ها و سبک های مختلفی برای تولید تیزر های تبلیغاتی وجود دارد. بعضی تیزرهای فضای واقعی دارند و بعضی انیمیشن و گرافیکی هستند. هر کدام از این ها بسته به نوع محصول یا خدمات و رده ی مخاطبان شما می تواند انتخاب مناسبی باشد.
انواع تیزرهای تبلیغاتی:
تیزرهای تبلیغاتی ویدئویی
تیزرهای ویدئوموشن
استاپ موشن
موشن گرافیک
اینفوموشن
انیمیشین
تیزر تبلیغاتی ویدئویی
ویدئو های تبلیغاتی در فضاهای حقیقی فیلم برداری می شوند و از المان های رئال از ساخت آن ها استفاده می شود. در این ویدئو ها خبری از طراحی های گرافیکی و تصاویر ساختگی نیست.
بار انتقال پیام تبلیغات، بر عهده ی ایده پرداز و کارگردان، بازیگر، فیلم بردار و صدابردار و تیم نورپردازی است.
این ویدئوها بسته به کیفیت مدنظر شما با استفاده از دوربین های مختلف فیلمبرداری می شود.
از دوربین های اس ال آر گرفته تا دوربین های حرفه ای مثل Alexa و Red که برای ساخت تیزرهای برندهای بزرگ استفاده می شود.
نوع دوربین و تجهیزات، ایده، فضای ساخت، سبک تدوین و کیفیت خروجی در تعرفه ساخت تیزر تبلیغاتی تاثیرگذار است.
تیزر های ویدئو موشن
به طور کلی موشن به معنای تحرک و پویایی است.
تیزرهای موشن ویدئویی ترکیبی از تصاویر رئال ویدئویی و گرافیک ها است.
این گرافیک ها می تواند به طور موثر بر جذابیت ویدئوی تبلیغاتی بیفزاید.
تیزرهای استاپ موشن ها
استاپ موشن تکنیک ساخت ویدئو حاصل از عکسهای متوالی است.
در این تکنیک از اشیای حقیقی ضمن حرکت جزیی فریم به فریم عکس تهیه می شود. این اشیاء در واقع عکس محصولات سفارش دهنده تیزر است.
سپس عکس ها توسط نرم افزارهای کامپیوتری پشت سرهم قرار گرفته و به ویدئو تبدیل می شود.
این تکنیک شبیه تکنیک ساخت کارتون های قدیمی ست که با حرکت تصاویر و نقاشی ها کارتون ها را می ساختند.
اما اینجا برای ساخت استاپ موشن ها از تصویر اشیای واقعی که سوژه های تبلیغ هستند استفاده می شود.
موشن گرافیک
ساخت تیزرهای تبلیغاتی با موشن گرافیک یکی از انواع پرطرفدار تبلیغات ویدئویی است.
این نوع تیزر تبلیغاتی ساده تر از ویدئو تیزرها ساخته می شود اما نیاز به تخصص نرم افزاری دارد.
در موشن گرافیک بجای استفاده از ویدئو و عکسهای بیت مپ از عناصر وکتور استفاده می شود.
شاید مقدمات لازم برای ایجاد یک موشن گرافی از نظر خیلی ها، بسیار کمتر و ساده تر باشد.
اینجا با استفاده از چند نرم افزار بدون آن که سراغ فیلم بردار و بازیگر برویم می توانیم تیزر تبلیغاتی کاربردی و جذاب بسازیم.
اینفو موشن
در ساخت تیزرهای اینفو موشن از تکنیک اینفوگرافیک استفاده می شود.
شاید انواع نقشه های جغرافیایی و نقشه مسیر ها و نقشه مترو اولیه ترین اینفو گرافیک ها باشند.
اینفوموشن ها بیشتر با هدف اطلاع رسانی درباره آمار و اعداد مرتبط با بیزینس ها تولید می شوند.
در واقع هر طرحی که بتوان به کمک آن آمار و اطلاعات را به شکل گرافیکی و متحرک نشان داد، اینفو گرافیک نامیده می شود.
انتقال آمار و اطلاعات همراه با حرکت های جذاب می تواند برای مخاطب جذاب و قابل درک تر باشد.
تیزرهای انیمیشن
انیمیشن ها را شاید بتوان یکی از جذاب ترین و تاثیرگذارترین انواع تیزرهای تبلیغاتی تلقی کرد.
در انیمیشن با طراحی شخصیت و داستان ها می توان بر احساس و باور مخاطب تاثیر گذاشت.
بهتر است بدانید که اشتراک گذاری انیمیشن ها نسبت انواع دیگر تیزرهای تبلیغاتی بالاست.
مخاطبان معمولا انیمیشن هایی که پیام مفهومی و جذابیت بصری دارند را برای دوستان خود هم ارسال می کنند.
در ساخت انیمیشن باید داستان، شخصیت پردازی و فضا جذاب، تاثیرگذار و قابل درک باشد.
به نوعی که گاها تصمیم شخصیت داستان می تواند مشوق مخاطب برای انتخاب محصول شما باشد.
بهترین رسانه ها برای انتشار ویدئوهای تبلیغاتی
علاوه بر اینکه شما باید بتوانید یک ویدئوی تبلیغاتی تاثیر گذار برای برندتان بسازید باید رسانه مناسب برای انتشار این تیزر تبلیغاتی را هم پیدا کنید.
در ادامه چند فاکتورِ انتخاب رسانه ی موثر برای انتشار ویدئوی تبلیغاتی را بررسی می کنیم.
رسانه ی محبوب بازار هدف شما
باید بررسی کنید تغذیه ی اطلاعاتی مخاطبان شما بیشتر از کدام رسانه ها است، تا شما هم تیزر تبلیغاتی تان را همانجا به مخاطبانتان نمایش دهید.
هرچه افراد بیشتری ویدئوی تبلیغاتی شما را ببینند احتمال موفقیت شما بیشتر است.
رسانه ای که امکان اشتراک گذاری تیزر تبلیغاتی شما را داشته باشد.
رسانه ی منتخب شما باید امکان اشتراک گذاری وسیع ویدئو را داشته باشد.
این یعنی جامعه ی آماری مخاطبان شما امکان افزایش خواهد داشت. باید رسانه ای را انتخاب کنید که قابلیت اشتراک گذاری گسترده ی ویدئوی شما وجود داشته باشد.
در این صورت شما اگر مرحله ی اول، یعنی ساخت تیزر تبلیغاتی را موثر و موفقیت آمیز انجام داده باشید، طولی نمی کشد که تماس های کسب و کار شما چند برابر می شود.
رسانه ای که مورد اعتماد مشتریان باشد.
شاید فکر کنید این با مورد ۱ چه تفاوتی دارد؟
بهتر است بدانید که رسانه ای که محبوب و پر مخاطب است حتما قابل اعتماد نیست.
گاه مخاطبان در یک رسانه اجتماعی لحظات خوبی را می گذرانند اما آن رسانه را معتمد نمی دانند.
برخی از رسانه ها آنقدر تبلیغ محصولات بی کیفیت کرده اند که از مخاطب سلب اعتماد شده.
اصول ساخت تیزر تبلیغاتی
بر اساس همه آنچه که درباره اهمیت ویدئو در تبلیغات گفته شد، این که شما بتوانید یک تیزر تبلیغاتی موثر و جذاب بسازید مستلزم گذر از مراحل مختلفی است.
مرحله ایده پردازی در واقع یافتن بهترین شیوه ی بیان قصه ی تیزر شما در معرفی مزیت محصول شماست.
پس از تعیین کانسپت و تهیه استوری برد بسته به اینکه چه نوع تیزر تبلیغاتی مناسب باشد، باید امکانات، تجهیزات و فضای مورد نیاز آن را فراهم کنید.
بعد از اجرای ایده و تدوین اولیه با بازنگری و ادیت تیزر تبلیغاتی خود را به مرور بهبود می دهید.
خروجی نهایی عموما از ایده اولیه شما بهتر هم می شود. زیرا در مراحل ادیت خلاقیت تان بیشتر به کمک تان می آید.
سخن آخر
ویدئو و تیزر های تبلیغاتی ابزارهایی قدرتمند و پرمخاطب برای جذب مشتریان جدید است.
برای تاثیرگذار بودن این ویدئو ها باید جذاب ترین ایده را اجرا و در رسانه ای که مخاطبان بیشتری دارید منتشر کنید.
استودیو درنا آماده ارائه خدمات ساخت تیزر و ویدئوهای تبلیغاتی با کیفیت و تاثیرگذار در کسب و کار شما است.